Kathryn Arsenault

Kathryn 

Kathryn Arsenault

Bauhaus Universität Weimar

E-mail: kathryn.arsenault@uni-weimar.de
   


Derzeitige Positionen

Seit 11/2016 Bauhaus Universität, Weimar Universitätskommunikation: Übersetzungskoordinatorin

Seit 04/2018 Bauhaus Universität, Weimar Sprachenzentrum: Lehrbeauftragte für besondere Aufgaben

Seit 09/2012 Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung u. Medien, Bad Berka: Aufgabenentwicklung für das Kulturminister Konferenz - Fremdsprachenzertifikat in der beruflichen Bildung: muttersprachliche Bearbeitung der Texte und Begutachtung

Bisherige Positionen

2018 Friedrich-Schiller-Universität, Jena Historische Pädagogik und Globale Bildung: Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Korrekturlesung des Buches "Reformpädagogik" für Prof. Dr. Dr. Ralf Koerrenz

2012-2018 Friedrich-Schiller-Universität, Jena Sprachenzentrum: Lehrplanerstellung und Unterrichten von Sprachkursen (English Grammar, Everyday English, Politics and Current Events, Conversation and Discussion)

2009-2018 Berlitz Sprachschule, Erfurt Lehrbeauftragte: Unterrichten von Gruppen oder Einzelpersonen anhand des Berlitz Materials

2015-2017 Bauhaus Universität, Weimar Lehrbeauftragte Sprachenzentrum/Lehrbeauftragte Bauhaus Research School: Organisation des Doktoranten Seminars für akademisches Schreiben in Englisch, Lehrplanerstellung und Unterrichtung von Sprachkursen

2013-2014 Studentenwerk Thüringen Lehrbeauftragte: Englisch Unterricht für Mitarbeiter des Studentenwerks

2009-2010 Friedrich-Schiller-Universität, Jena Wissenschaftliche Hilfskraft: Korrekturlesung des Buches "New York and Toronto Novels after Postmodernism: Explorations of the Urban" für Prof. Dr. Caroline Rosenthal

Akademische Ausbildung

10/2009-04/2012 Master of Arts (MA Friedrich-Schiller-Universität) - Anglistik/Amerikanistik:

  • Studienfächer: Englische Literaturwissenschaften, Linguistik in Englisch
  • Master Thesis im Bereich Literaturwissenschaften: "Cultural Memory in Public Art"
09/2003-04/2008 Bachelor of Arts, University of Alberta, Edmonton/Kanada
  • Studienfächer: English Literature, Sociology mit Fokus in Kriminologie
Schulbildung

06/2003 High School Diploma (Partial IB), Archbishop Macdonald High School, Edmonton/Kanda

Fremdsprachen

Englisch Muttersprache
Französisch fließend
Deutsch gute Kenntnisse

Forschungsprojekt: Education: A Colonizing Tool in Canada

Education is continually used as a tool to maintain settler-colonialism in Canada and the current system continues to implement a policy of assimilation rather than decolonization. Without dismantling settler-colonialism and ceasing to use education as a primary tool in maintaining colonialism and assimilationist policies, reconciliation is impossible.
Canadians have long been brought up to believe in a certain version of history between Indigenous and non-Indigenous people living in this country, a version that supports the legacy of settler-colonialism and upholds settler privilege by representing Indigenous people as a passive and non-applicable part of Canada's historical narrative. Due to its whitewashed and misleading nature, the history taught in Canadian schools feeds into stereotypes that are harmful to Indigenous people and aid in maintaining a settler-colonialist system rather than dismantling it.
There has been little to no research done on the education of non-Indigenous Canadians on the attempted cultural genocide of Indigenous people. Many attempts have been made to reconcile settler guilt under the guise of reconciliation. These actions are referred to by theorist Eve Tuck as moves to innocence, a concept which defines acts that attempt to reconcile guilt while at the same time maintaining settle-colonial power structures and preventing decolonization. These moves to innocence are apparent behind programmes and initiatives implemented by the Canadian government, including the Truth and Reconciliation Commission as well as Indigenous language immersion and cultural programmes.

This work analyses both the historical education of Indigenous people as well as the current method of educating both Indigenous and non-Indigenous people in Canada on the topic of Indigenous history and culture.